Valhaj



Hejdu valhaj, trevligt att träffas (?...)


Igår visade Per mig en massa bilder på olika djur som rör sig i Australiens vatten. Då dök valhajen upp.
"Titta Jenny, den här  kan vi se", säger Per glatt & berättar hur STOR den kan vara....
Jag ler lite ansträngt, säger att det vore kul att se en sån, för i nästa stund kläcka ur mig:
"Men Per tänk om jag simmar framför valhajen & sugs in i hans stora mun"?
"Det är ingen fara, de har en filtrering", tröstar Per. "men tänk om han ändå råkar svälja mig?
Tänk om hajen har någon utvecklingsstörning, han förstår kanske inte hur han filtrerar?"

"Ja, men då dör han också" svarar Per. Och lilla jag också tänker jag. Per suckar.


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0