Nyttigare chokladmousse



Mmm.. Njutning vill jag lova.

I torsdags när Anna & Sara kom över på en kvällsfika bjöd jag på en nyttigare chokladmousse!
Här är receptet:

♥ 2 dl grädde (jag körde på en 26% variant)
♥ 100 gram mörk choklad (med hallonsmak för min del)
♥ 2 st. äggulor
♥ En stänk kaffe
♥ Hallon
♥ Citronmeliss
♥ Extra grädde

Värmde chokladen över ett vattenbad, vispade grädden lite lätt, tillsatte sen äggen i chokladen & vispade runt. Sen åkte chokladsmeten ner i grädden, vispade runt det ordentligt för att undvika klumpar.. Hällde i en liten skvätt bryggt kaffe för smakens skull. Fördelade moussen i serveringsskålar, sen in i kylskåpet ett par timmar för bästa resultat. Dekorerade med varma hallon, en klick grädde & några blad citronmeliss...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0