Lördag i all ära


Relaxen var första stoppet för dagen. Klockan tre checkade vi in på Gustavia!
Där bjöds det på bubbelbad. Utomhusbad. Motionssim. Läsning. Tjejsnack.
Och besök i både bastu & ångbastu! Där gick första vinglaset av stapeln!

När vi checkat ut från Gustavia blev nästa destination: Baronbacken!
Där pudrade vi näsorna & smuttade på vin (läs: Hetsdrack) Tidsoptimisterna.
Mina fötter sattes lite smått i rullning & jag skrattade åt allt & alla!
Vi landade innan Satin (som var nästa destination) på en parkbänk vid svartån
Där drack vi lite mera vin (spetsat med sommarcider, farligt gott!) & hade photoshoot
(Resultatet går att skåda nedanför) Jag lyckades rispa sönder mina strumpbyxor
(Hade som tur var ett extrapar i handväskan som fick komma till undsättning)

Nästa stopp var Satin. Klubbägaren hade födelsedagsfest kvällen i ära.
Vi skakade högtidligt hand med honom & klev in på ett pimpat Satin!
Vi möttes av kamerablixtrar (lekte för ett ögonblick att jag var en kändis)
Sen fick vi ett varsitt glas skumpa att smutta på (eller svepa är kanske rätt ord)
Självklart lyckades jag snubbla ner för trappen, rakt in i vimlande människor.
(Och skumpan flög över min blommiga jumpsuit. Typiskt jag.)

En stund senare serverades en grekisk buffè som jag glatt hög in på.
Det serverades även gratis cider som slank ner i rasande takt
(Japp, här var mitt tillstånd en smula förvärrat. )
Vi dansade. Slängde med både hår & vinglas lite här & där.
Jag skrattade. Jag sjöng. Jag lyckades knalla rakt in i en pelare.
(Och välte ett vinglas över min stackars jumpsuit som nu var dränkt)

Nästa stopp var Satins uteservering. Här träffade vi gudfadern i egen hög person
Han trollade fram bricka efter bricka med tequilarosé & bjöd allt & alla.
Vi skålade i rosa vätska (tequilarose) & stämningen var på topp!
Mera dans stod på schemat. Mingel. Svensexa. Kvällen bjöd på allt.

Efter 01.00 hamnade jag på Oleary`s där Per & hans kompanjoner befann sig
Där fortsatte festen tills stället stängde. Jag kom hem halv tre. Trött men glad!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0