Laga mat i all ära!

För ett par år sen skulle ni aldrig höra mig säga "jag gillar att laga mat"
Och skulle jag säga det, så skulle varken jag eller ni som känner mig tro det.
Nu är det andra tider. Sen jag blev sambo på "heltid" har jag börjat tycka om det
Varje vecka (måndagar) storhandlar vi. Fyller frys, skafferi & kyl med goá saker
Jag älskar att leta nya recept & experimentera med nya, spännande saker i matväg!

Idag gjorde jag lax, potatis & hemmagjord sås med bla. svart rom i
(Min svärmor som lärt mig den, farligt god sås till lax!)
Jag lever inte på snabbmakaroner & färdiga köttbullar (det gjorde jag förr)
Nu lagar vi nästan all mat själv (till & med såser) & sallad till varje måltid.
Jag känner mig både piggare & lättare (gått ner ett par kg. på att äta bra mat)
Och det viktigaste av allt. Jag äter alltid två lagade måltider om dagen nu
(Gör under för min "problem-mage" som inte gör lika ont längre, helt skönt)




Det här blev jag sugen på att göra igen. Bakad potatis!:)



Kommentarer
Ackelina

Hoppas du får en underbar dag :)

2011-05-17 @ 11:13:45
URL: http://ackelina.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0