Tänka positivt

Det blev ingen ledighet på midsommar för min del.
Jobb hela helgen. Mrs Lonley kan vi kalla mig just nu.
Kom precis hem från jobbet, till en tom & tyst lägenhet.
Men att deppa gör ju inget bättre, om jag tänker logiskt.

Så jag stryker över "depplistan"

♦ Inget midsommarfirande.
♦ Ingen Per inatt (han sover över i en sommarstuga)
♦ Jag börjar bli sjuk, ont i halsen & huvudet
♦ Ensamast i världen. Så känns det. Suck.

Och byter ut den mot en "pepplista"

♦ Jag blev bjuden på midsommarmat på jobbet
(Det ingav lite midsommarfeelings.)
♦ Jag blir bättre på att njuta av mitt egna sällskap
(Avnjuter ett kallt glas vin just nu & en godisskål på det)
♦ Jag tjänar rätt skapligt på att jobba hela den här helgen
(Perfekt både till sommaren & Australien)
♦ Och nu när jag inte mår helt bra, då är det bra att vara hemma
(Hoppas på att bli fit for fight tills imorgon.)

Okej. Nu känns det lite bättre. Med det säger jag skål.
Och önskar er en riktigt grym midsommar!
Dags att chilla lite nu med mitt vin innan sängen kallar
(börjar jobba 07.30 imorgon)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0