Reseberättelse - Kreta



Vi har skapat en familjetradition när vi ska flyga. En hederlig skål för resan!
De senaste gångerna har vi skålat i breezer på parkeringsplatsen!
Den här gången blev inget undantag. Semesterfeelings!
Flygresan gick väldigt bra, tog drygt fyra timmar & jag läste mig igenom den...

Vi landade på hotellrummet ca: 22.00 grekisk tid. Då blev det smörgåsar.
Hotellet vi bodde på heter Sunfamily lolida beach. Ett lägenhetshotell.
Jag somnade som en stock i min "nya" säng, i samma rum som lillebror
Just like old times.
Andra dagen på Kreta bjöd på strålande sol & en härlig utsikt!
(Vi hade en palm vid balkongen & havet såg vi när vi klev utanför dörren)
Pappsen styrde frulle (som han gjorde alla dagar) Morgonpigg som han är.
Det blev äggmackor. Kaffe. Yoghurt (vilket jag åt hela veckan!)
Efter frullen knallade vi ner till havet & chillade i solstolarna precis hela dagen
(Med undantag för en lunch på hotellets restaurang. (Pasta carbonara för min del)


Jag invigde min nya bikini från New Yorker

Efter varje måltid serverades Ouzo som pappa & Jimmy glatt skålad i!


Andra kvällen bjöd på en promenad längs de grekiska gatorna
Vi spatserade förbi olivlundar, vackra hus & färgglada blommor
Efter en stund hittade vi en fin restaurang, Roka som vi åt middag på.
Där högg vi in på Souvlaki, klyftpotatis & en massa tsatsiki!



Tredje dagen på Kreta bjöd på mera sol & bad!
Jag snorklade en del (Fick inga spännande fiskar i sikte, tyvärr)
På kvällen skålade vi i rosèvin på rummet innan vi hoppade på bussen.
Vårt mål kvällen i ära var att besöka Chania & träffa Sofia en sväng!
Det var kul att se den grekiska gudinnan som såg ut att trivas med tillvaron.
Kvällen avslutades på en restaurang nere i hamnen. (Beställde in Gyros)


Fjärde dagen bjöd på strålande sol & en massa bad.
Nu började alla vi bli rejält uppbrända vill jag lova
(körde på rätt hög solfaktor & låg mest i skuggan)
Jag fick en ny kompis. Mr Charles. En söt, hemlös katt


På kvällen tog vi en taxi in till staden Catanias
Där knallade vi runt i affärer & åt en god middag.
Kvällen avslutades med en "minigolf turnering"
(Den som förlorade skulle göra frukost åt alla.)
Stackars mammsen drog nitlotten.


Femte dagen, på onsdagen hade vi bokat en utflykt.
Vi skuttade in i en vingbuss, på väg mot Elafonossi!
Bussresan dit med serpentinvägarna var inte att leka med
(Påminde starkt om när Janne Långben tappade husvagnen,
ni vet hur vägen såg ut då. Ungefär så såg det ut nu också)
Jag höll andan. Vissa satt med spypåsar. En del fick panik.
Galet, men ändå spännande. Vi kom fram efter två timmar.
På plats njöt vi av underbara stränder & kristallklart vatten.




Samma kväll åt vi på en restaurang som heter Nymfi
(En svenska drev den tillsammans med sin grekiska man)
Körde på en hederlig pasta med carbonara & apelsinjuice.




På torsdagen, sjätte dagen bjöd vädret till en början på moln.
Jag & mammsen läste vid poolen medan Jimmy & pappa spelade biljard.
Efter lunch kom solen fram & bjöd på nästan 36 grader varmt.
Då stekte vi som aldrig förr & frossade i glass (som alla andra dagar)
Jag fick problem med mitt ena höga. Det kliade & tårarna sprutade
(Fick bära solglasögon på kvällen & det blev bättre redan nästa dag)

På kvällen åt vi middag på en restaurang i Agia Marina där vi bodde.
Det blev pizza för min del (äkta, vedugnsbakad) & en fågel underhöll oss
(En galen papegoja som skrek sig hes på frasen "hello baby, hello baby"
Kvällen avslutades med en minigolfturnering mellan mig & lillebror.
Jag tog hem segern.




Sjunde dagen startade vi som alla andra dagar. Stekning vid havet.
Jag & mamma hade en photoshoot på kvällen, vid havet & solnedgång.
Efteråt tog vi taxi in till Chania. Åt & knallade runt nere i hamnen.
När vi kom hem fick vi besök av våra nyfunna vänner.
En svart hund (Svartenbrant) & Mr Charles.





Sista dagen njöt vi av solstolarna lite extra.
Badade mer en någonsin & frossade i den goda maten.
På kvällen lyfte flyget hem & efter en lång natt kom jag hem.
Tack för en rolig, skön och avkopplande resa! Underbara Grekland.




Kommentarer
JHH

Det låter som om ni hade det riktigt bra :)

2011-07-20 @ 12:03:29
URL: http://jhh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0