Det ordnar sig

En mycket passande kursbok...;)


Idag har jag ringt till kina tre gånger (!) för att fråga om visum (vi kommer mellanlanda i Kina) Min engelska är inte den bästa, därför var jag en smula nervös för att prata engelska på telefon men det gick ändå vägen (tur att det finns ordet "sorry" när jag inte förstod kvinnans snabba engelska) Hoppas det ordnar sig, men det tror jag. I värsta fall får jag bege mig mot huvudstaden inom snar framtid & fixa fram ett visum!
(Till Australien har vi i allafall visum...)

Om en stund ska jag cykla bort till praktiken & ha ett möte med min handledare. Det känns kul att se vart jag ska spendera 10 veckor av min VFU. Praktiken drar igång dagen efter jag landar i Sverige igen... Tjena Jetlagg! Tur att jag har chansen att ge ett gott intryck idag, för första dagen på min VFU kommer jag nog befinna mig i ett trötthetsvakum och vara knappt kontaktbar. Det är 10 timmars tidsskillnad... Galet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0