Lite gör mycket


Idag agerade jag som någon form av "vardagshjälte"
(jag hoppas att den lilla pojken på konsum såg mig som en kvinnlig spiderman)
Helt plötsligt stod jag där, skramlade i plånboken & plockade upp två kronor
(Pojken hade precis blivit nekad sitt kaffepaket för att det fattades två kronor)
"åh, tack vad snäll du är", sa den lilla pojken & log blygt samtidigt som han betalade.

Jag smälte på direkten. Rara pojke, tänkte jag (oj, vad jag lät som en mormor där)
"Vad snäll du är", orden ekade i mitt huvud när jag gick hem. Vad lite gör mycket.
Agera mera vardagshjälte, det tänker jag fortsätta med. Det borde vi alla göra.
Jag har skänkt lite pengar till barnen i Afrika & idag fick pojken sitt kaffepaket.

Mera sånt. Ja, vad lite gör mycket.
Jag blir alltid glad när en bil stannar & släpper fram mig.
Då vinkar jag hysteriskt med handen samtidigt som jag ler i stil med en pepsodentreklam.
(Fast mina tänder är långt ifrån sådär perfekt vita & välformade vill jag lova.)



Jag som en kvinnlig version av spiderman.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0