Gav allt!


Det var länge sen jag gav allt & lite till när det kommer till träning!
Idag gjorde jag det. Idag pressade jag kroppen till max & endofinerna sprutade
Jag & Denise körde skivstång (första gången) och jag lastade på med många kg.
(Var lite optimistisk där ett tag, kanske lite för optimistisk för mitt eget bästa!)
Mjölksyran bet sig fast i mina ben. Armarna skakade. Jag trotsade tröttheten
Envis som aldrig förr kämpade jag på. Kom igen Jenny tänkte jag & pressade mer.




Efter passet stånkade jag & Denise ikapp. Trötta, varma, rödmosiga & goà!;)
Vi pratade lite innan jag satte mig i bilen för att köra hem & äta pasta med skinksås
Då slog en tanke mig. Tänk om jag skulle ta mig upp till Oset? Jogga slingan runt?)
Jag körde dit utan större tvekan. Längtade efter att se sjön.
Det hela sluta med att jag sprang 5km utan att stanna. Benen var som gelè.
Stretchade ut i det gröna gräset & tänkte på hur jäkla underbart det är med våren!
Nu är jag sådär härligt trött som man bara kan bli efter träning (& väldigt mätt!) Dags att chilla!




Kommentarer
JHH

Låter underbart :)

2011-04-18 @ 21:08:09
URL: http://jhh.blogg.se/
Maj

Låter väldigt härligt!!! bra att träna så man känner att man håller på dö. var längesedan jag kände så! :(

2011-04-18 @ 21:08:48
URL: http://majjohansson.blogg.se/
JHH

sv. Ja det var så fint där så det blev fina bilder :)

Jag följer ett "schema" där man går och springer om vartannat och när jag är klar med det här kommer jag förhoppngsvis klara av att springa 5 km :)Tack för tipset :)

2011-04-19 @ 14:08:03
URL: http://jhh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0