Tand-attack

Damen med otur, det är jag det.
Jag & Per åkte upp till Kilsbergen en snabbis under eftermiddagen.
Vi skulle leta efter svamp & bara njuta av solen.
I skogen träffar vi på en glad hund, en stor kamphund.
Hunden skuttar glatt upp mot mig, slår i sina stora tänder mot mina.
Känner hur jag tuggar "grus", en stor flisa på min ena framtand slets loss.
Fick lite smått panik, tandlösa Jenny(!)
Som tur är så är min svärmor tandsköterska,
en försäkring & nedslipning(eller plast av något slag) ska rädda mig.
Blev förvånad över mig själv, har inte gråtit en droppe trots detta missöde.
Tackar i allafall gud för att jag inte arbetar som modell
(eller medverkar i någon pepsodent-reklam)
Nu är det dags för att återgå till plugget!


Lite bilder från Kilsbergen. Min nyfunna, håriga vän!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0