Välgörenhetsprojekt

Imorse fick jag en idè om att göra ett välgörenhetsprojekt.
Googlade på julklappar åt fattiga barn & hamnade på hoppetsstjärna!
När jag bestämt projekt så bilade jag ut till marieberg för att leta saker!
Shoppade barnleksaker, hygienartiklar & lite kläder på lågprismagasinet.
Sen jagade jag vidare efter en lämplig kartong att skicka allt i,
gjorde också en snabbrensing i förrådet & garderoben efter mera saker.
Det var inga problem att fylla en kartong. Den är nästan så gott som full.
Anna ska se över om hon har något hemma, själv ska jag köpa konservmat på Lidl.
Imorgon skickar jag iväg paketet & hoppas jag kan göra en familj glad.
(paketet går till en familj i Lettland eller Rumänien)


Jag fick mig en tankeställare när jag stod på lågprismagasinet.
När jag skulle prioritera vad som är viktigast för en fattig familj?
Plötsligt värderades tandborstar, tandkräm, plåster & shampo väldigt högt.
Saker som jag bara tar för givet ska finnas hos alla, som alla har rätt till.
Likaså strumpor hamnade högt upp på listan & jag kunde inte motstå leksaker.
Bilar. Leksaksdjur & målarböcker. Alla barn ska leka resonerade jag.
Tänk vad bra jag har det, den tanken har slagit mig ett flertal gånger idag.



Kommentarer
Karin

vilken bra idé!!

2010-11-23 @ 14:52:52
URL: http://karinolofsson.se
eva, ju

oh, vad spännande!

2010-11-26 @ 22:19:11
URL: http://evaju.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0