Ritz i all ära

Mamma: Oj, titta på han i blå skjorta. Han ser bra ut! Titta då Jenny!!
Jag sneglar bakåt. Får ögonkontakt med karln i blå skjorta. Vänder genast bort blicken. Fortsätter dansa
Jag: Jo, han ser väl skaplig ut svarar jag & slänger med armarna vilt till låten "dansa din djävul"
Någon minut senare så känner jag ett par armar om min midja, samtidigt noterar jag hur en annan karl glider fram till mammsen, lägger handen om hennes axlar & hör hur mamma skriker något om ladies night!
Jag vet inte vad jag ska göra, så jag tar tag i blåskjortans händer & slänger honom vilt över dansgolvet i någon som ska föreställa bugg & rundar sedan av med lite tango.
Blåskjortan ser tafatt ut, mumlar någon om att det här inte är hans grej & ler lite ansträngt.
Jag noterar i ögonvrån hur mamma & den andra karl stirrar på oss, undrar vad vi håller på med?
Jag: Nehe, är det här bättre frågar jag honom & kör någon konstig version av "älgdansen"
Blåskjortan stirrar även han på mig, ser frågande ut & utbrister:
Du tjejen, slappna av lite va?
Jag: Ojoj, ja herregud men jag är ju avslappnad!! Jag har varit på ladies night, du var inte där?
Blåskjortan svarar: Hmm, nej det är väl bara till för tjejer?
Sen gav karln upp, med all förståelse. Han nickade till sin polare, som släppte mammsen axlar & dansade vidare.

Jisses.

En annan konstig incident utspelade sig i baren på Ritz. En flintskallig karl tog tag i min arm, slafsade i mitt öra om att jag var den sötaste tjejen han sett samtidigt som hans tungspets letade in i mitt öra.
Till råga på allt så stod mamma bredvid. Ingen respekt. Vilka fasoner. Äcklat flög jag därifrån samtidigt som hörde hur flintens polare skrek "Fan mannen, är det så där du raggar"

Och avslutningsvis så fick en liten karl (max 20 år!) för sig att jucka mot mammas ben, i förbifarten.

En helt vanlig kväll. På Ritz.



Kommentarer
A

Läste det hät inlägget på väg hem i natt, skrattade så mycket att det ekade. Klockrent! Älskart, spéciellt när du börjar köra älgdansen. UNDERBART!!

2010-11-14 @ 09:42:16
URL: http://anna88.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0