K.R.I.S nästa!!

Under den senaste tiden har jag fått höra ett flertal gånger att jag är "lillgammal" & "tantig"
Det har jag fått höra när jag sagt ord som: Pöjker, busväder, hualigen, karlar, bannemej inte lätt & jösses.
Sen att jag skriver mer om renovering/inredning än mina gamla hederliga fyllor fyller kanske på bemärkelsen.

Så nu gott folk. Nu ska jag slå bort "tantstämpeln". Jag ska nämligen berätta tre galna saker jag gjort.
Jag kan nästan lova att ni vill skriva in mig på K.R.I.S omedelbart. Håll i er.

1) Jag färgade håret helsvart. Från blond till svart med hemmafärg. (och la i röda slingor!)
Mitt ex gillade svarthåriga tjejer, som Tanya i Nightwish & Dita von Teese. Dumt. Javisst. Det krävdes ett gäng avfärgningar innan mitt hår fick en brun nyans igen.

2) Jag reste till London utan pengar. Den första veckan levde jag på frukostbuffèn som fanns på vårt hostell. Nudlar fanns också med i bilden.
Vet ej hur jag tänkte där, att resa iväg utan pengar eller jobb. Men jag minns hur glad jag & karin blev när vi fick tillbaka ett par hundra kronor när vi checkade ut från vårt hostel. Vi firade med hamburgare. Den godaste burgaren jag ätit. Sen hittade jag ett jobb (Och lånade ett gäng tusenlappar av min vän Smitt) Så jag överlevde. Nätt & jämt. Mammsen & pappsen betalde flyget tillbaka två månder senare. Tack igen för det!

3) Jag tatuerade mig när jag var 17 år. Och andra tatueringen gjorde jag i Spanien. Bakfull
"Tvingade" mina föräldrar att övertala en tatuerare i Filipstad att tatuera in en fjäril i svanken. Jag åkte sen med första buss, ensam & gjorde det. Andra tatueringen gjorde jag i Spanien, i Teneriffa. Där fick jag en idè om att jag ville ha en ödla, på magen längs bikinilinjen. (Den tatueringen kan jag ångra, den är fin men är rädd för hur den ska se ut om jag blir gravid en vackar dag. Fast äsch, det går ju alltid att ta bort eller fylla på i värsta fall)

Så det ni. Tänk på det nästa gång ni kallar mig TANT- JENNY
;)



Kommentarer
Nikoninan

Nämen jisses Jenny det var verkligen inga tantfasoner! :) haha ! :D Modigt måste jag säga :D

2010-11-03 @ 20:28:21
URL: http://nikoninan.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0