Cykelturen from hell

Den fick jag prova på idag.
Jag & min cykel. Snöstorm. Halt. kallt.
Såg ut som en grotesk, svart mumie.
Svart vinterjacka, uppdragen huva & regnbyxor.
Höll andan, såg mig nervöst om när jag anlände till universitetet!
"Snälla gode gud, låt ingen se mig så här"
Det hann jag tänka innan jag kastade mig in på första toalett,
såg ett rött, fruset ansikte med svarta linjer längs kinderna.
Håret ska vi inte ens prata om, det låg slickat längs kinderna.
Kläderna (hade valt en stickad tröja!) satt fast på ryggen.
Snälla Veronica gav mig & cykeln skjuts hem efter gruppis.
Så nu avnjuter jag en kopp kaffe & smörgås. Det är jag värd.

Räkningen till resan hade anlänt idag.
Väldigt passande, längar mer än någonsin efter sol!



Kommentarer
Emelie

Oh va härligt med utlandsresa :)

Fått vikariat som personlig assistent!

Ja jätte halt, var i Örebro förut och på vägen hem låg en lastbil i diket, och nu har det varit fler olyckor...

Tacktack :)

2010-11-09 @ 17:24:31
URL: http://emeliiiegrans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0