Uppdatering: Fortfarande trött på snön

Varning "Pessimist-jennsan" är fortfarande på hugget.
Jag kom föresent över 40 minuter till jobbet, orsak? Snön.
Efter jobbet skulle jag ta med cykeln som stod kvar på stan efter helgen.
(Ska tilläggas att jag precis hade handlat på Ica så en påse på ett par kilo höll mig sällskap)
Och så klart den där jäkla snön. Vid min sida.
Vad händer då?
Jo inte får jag upp låset på cykeln. Vems fel? Jo den där snön.
Så jag får gå hem. I snöstorm. Utan vantar. Med en ica påse. Och en tunn sportjacka.
Och då kan jag lova, gott folk att jag tänkte många otrevliga tankar.
Om den där snön.

Imorgon kan jag mycket väl vara en optimist.
För snön har sin charm, i lagom mängder!
(Ps, Sara om du läser det här. NJUT! Av den sista tiden på Bali!)
:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0