På bild i NA..

"Jag har huvan på mig så ser ingen mitt ruffsiga, okammade hår & då ser ingen heller att jag är blek, osminkad & trött"
Ungefär så gick tankebanorna när jag skulle ge mig upp på stan imorse för att hämta cykeln som stod kvar sen helgen:)
När jag precis skulle sätta nyckeln i låset så hör jag någon säga något till mig.
Tittar upp & möts av en kamera plus en journalist som vill ställa ett par frågor till mig.
Innan jag hunnit komma med ett par invändningar så smattrar det till från kameran, i panik sätter jag handen för ansiktet & säger förskräckt åt dem att INTE ta kort på mig.
Då säger journalisten att det bara är en enkel, kortfattad fråga som jag ska svara på och att det går på någon minut.
Snäll som jag är ställer jag upp, trots att jag inte direkt bidrar med något välformulerat svar.
Det är inte helt lätt när kamerans blixtrar till ett antal gånger & min fokus ligger på mitt ovårdade yttre!
"Jenny, vad tycker du om alla dessa ombyggnationer här i staden, är det något du fortfarande saknar"..
Ungefär så löd frågan och jag mumlade något om att det är positivt för Örebro att det satsas & att jag inte direkt saknar något..;)

I fortsättningen ska jag i allafall borsta håret INNAN jag lämnar lägenheten!

Varför kunde jag inte bära en makeup som denna?
Och framför allt ett stylat hår;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0