Första dagen på nya året

Första dagen på året, även kallad "bakisdagen"..
Imorse landade jag & Per i sängen halv 5, när hände det senast!?;)
Vi dansade in det nya året på Strömpis, med en tequila sunrise i handen..
Nyårskvällen började dock med en middag på norr.. Det blev en trerättersmiddag, otroligt god mat och till det serverades det vin och i bakgrunden spelade Mozart! Seriöst men ändå inte seriöst! Vi gjorde tappra försök att få till en respektabel middag men efter en stund spårade allt ut (jag lyckades bland annat pricka in hummersås på min vita blus!) och det ena talet efter det andra hölls! (talen blev både konstigare och sluddrigare ju mer in på middagen vi kom!;)
Det finns mycket att säga om denna middag, men för allas bästa så stannar jag här.

Nu ska jag ta ut våran ugnspannkaka som är av fullkorn, till det blir det en massa sylt och grädde!
(Måste tillägga att mitt sockerförbud fortfarande håller i sig! 1,5 månad utan socker, bra jobbat Jenny!)

Uppdatering en minut senare: Jag lyckades bränna den där jäkla pannkakan, köket är rökskadat och pannkakan är kolsvart.. BRA JOBBAT JENNY:P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0