Pluggis jag.

Godmorgon!
Vilken skön natt, sov verkligen som en stock (vilket konstigt uttryck egentligen;)
Första natten utan Per på väldigt många nätter och jag vaknar upp helt utvilad..
(vi brukar vara bra på att "fightas" under nätterna, vaknar VÄLDIGT ofta av en storvuxen karl som också ligger raklång över mig.
nu jäklar ska jag vara duktig idag, ska plugga, plugga och plugga lite till!
Ikväll ska jag också träffa en tjej som jag är kontaktperson åt och göra något kul!
Men först skolan, om en timma ska jag befinna mig där, grupparbete står på schemat!
Sen föreläsning.
På återseende!


"Din förmåga att föreställa-
det som är möjligt,
avgör vad som händer
"



Kommentarer
eva, ju

"sova som en stock" -det är ett retoriskt grepp, en trop som heter Liknelser och som blivit så vanligt att ingen tänker på vad det egentligen är ;) som "stolsrygg", det är också en trop (metafor tror jag), men det har ju blivit ett vanligt ord.

2010-02-02 @ 15:02:23
URL: http://evaju.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0