På svensk mark igen!

Borta bra men hemma bäst, så känns det just nu för min del! Per är dock inte av samma åsikt, han går runt här hemma & grymtar sorligt, beklagar sig över att resan är över. Försöker peppa upp honom "Vi åker iväg snart igen, vi kan ju alltid ta in på ett hotell eller varför inte kolmården någon helg framöver" Fast det låter inte värst peppande, saknar också Barcelona (kan verkligen rekommendera vem som helst att dra dit, helt klart värt resmål!)

Men för min del känns det extra skönt att vara på svensk mark efter en mindre trevlig flygresa hem..
Blev sjuk på planet, började med huvudvärk som senare ökade hastighet & ett illamående som tvingade mig att titta ner på en spypåse tre timmar i sträck. (Stackars karln som blev tvungen att sitta bredvid mig på planet, han sprang i illfart ut från planet så fort vi landat!) Väl hemma stannade vi till för en sallad på gröna grodan, klockan var då efter 4 & jag hade inte ätit sen igår kväll, tyvärr vägrade min mage sammarbeta & jag fick ge upp.
Nu sitter jag här, inte ens hungrig eller särskilt trött trots brist på föda.
(Har haft problem med magen hela semestern, inte känt hunger på 1,5 vecka men så klart ätit lite ändå.
Något är knas, såg till min lättnad att jag fått remiss till läkare för magen så nu jäklar vill jag få reda på vad som är fel!) Perry kommer snart hem med yoghurt, försöker mig på det istället!
:)

Helg. Sol. Sommar. Imorgon kan det mycket väl bli förfest hemma hos Anna & Sara om magen vill sig väl (I värsta fall får jag förfesta på nyponsoppa!) Jag har också planer på att storstäda garderoben imorgon (slänga ut en massa kläder som bara tar plats!) Tvättid ska också bokas! Hällefors är bokat på måndag till tisdag, inte träffat min familj sen jag fyllde år så det ska bli jäkligt kul det också!



Att bara strosa runt utan något mål i sikte längs vägarna i Barcelona kommer jag sakna allra mest,
likaså alla fina palmer & det varma klimatet!
:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0