Segling och mat för hela slanten!

Sista dagen i Barca börjar lida mot sitt slut, stämningen här på hotellrummet är tung. Även vädret passar in i våran sinnestämning, en massa regn vilket betyder inget La Rambla ikväll. Vi lyssnar på Lugna favoriter (en massa sorlig musik=självplågeri) & jag vräker i mig choklad. Semestern börjar ta slut, även om det ska bli skönt att komma hem & träffa alla kära nötter så känns det ändå lite vemodigt. Som det brukar efter semestern. Fast på sätt & vis har jag ju ledigt tills måndag den 30:e augusti, då plugget kickar igång (Jobbar bara kväll på söndag!) så jag ska sluta deppa nu & vara jäkligt tacksam över en helt underbar semester tillsammans med min fina ruta här i Spanien. Vi var ju även på Öland, Hörvik & Ystad, många roliga & värda semesterminnen!

Idag har vi varit i hamnen & ätit våfflor med nougatsås, sen strosade vi runt på ett shoppingcenter innan det blev dags för segling! Vi seglade runt längs Barcelonas kust, solen letade sig fram & båten fylldes av rofylld musik(somnade faktiskt till där ett tag!) Helt avkopplande, värt vartenda öre! Älskar att åka båt, stor eller liten spelar ingen roll, bara känslan att vara ute på ett hav slår det mesta!
Ikväll har vi ätit en medelhavsbuffè, galet gott!

Föresten, jag slutar aldrig förvånas över folket här! Efter seglingen idag så skulle vi gå hem längs La Ramlas, i en rondell mitt i stan får vi plötsligt syn på en naken man. Påväg över ett övergångsställ, helt avslappnad. Min blick drogs ofrivilligt dit, likaså alla hundra andras turister. Hur tänkte han, när han slängde av kläderna på ett sådant ställe? Chockad, det blev jag allt. Mannan då, han rörde inte en min!:)










Kommentarer
A

Klagar verkligen inte på att ni är på väg hem nu! :D Det har dock varit ytterst trivsamt och roligt att följa alla era upptåg, se bilder och få ta del av alla konstiga möten. Meeee like. Vi ses!!

2010-08-20 @ 11:19:11
URL: http://anna88.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0