Skyddad mot svininfluensan

"Jag kommer bli förlamad", var min första tanke när jag kände smärtan i min vänstra arm, ett par timmar efter jag tagit min vaccinationsspruta mot svininfluensan.. (tror jag har blivit LITE påverkad av media och allt ståhej omkring vaccination och allt)..
Dock kan jag avslöja att jag varken är förlamad eller lider av någon annan underlig biverkning,
 förutom muskelvärken då!
Men jag var väldigt kluven innan, om jag skulle ta den eller ej?
Att jag valde att ta den beror på mitt yrke, att jag är undersköterska-
och jobbar med människor som är nedsatta..
Och så klart baseras mitt beslut på min mamma, som har njursvikt och är extra nedsatt!
Hade jag inte haft mitt jobb idag eller om mamma var frisk så hade jag faktiskt tackat nej, för det är lite läskigt att trycka in något i kroppen-
som till och med en del läkare varnar om..

Från det ena till det andra, nu ska jag fixa iordning lite mat innan Larry kommer hem!
Sen blir det kanske en promenix och lite mys framför tvn.. '
Med kanske lite chips, eller kanske godis till och med!..;)
Sambofällan kallas det visst?





Kommentarer
Petra

duktig som tagit det! :) ska väl också ta det inför resan! Kram

2009-10-21 @ 09:16:45
URL: http://inreningstokig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0