Det handlar INTE om..

Nu har jag klarat min första dag utan socker, och jag ägnade gårdagen åt att läsa ur min nya bok "Sockerbomben" Det var riktigt intressant och riktigt äcklig fakta många gånger..
I boken står det tydligt flera gånger att det INTE handlar om dålig karaktär om man faller tillbaka på ruta ett..
Och Per sa igår "Jenny, jag har alltid undrat varför du måste börja vräka i dig godis efter du bestämt dig att sluta och råkar äta fel en gång? Sen är det kört
Allt handlar om ett begär, ett beroende så starkt.. Ni kan jämföra det till viss del med en alkoholist, just begäret.. Ge han eller henne ett glas vin under "avvänjningsperioden" en lördagkväll och den personen är troligtvis tillbaka på ruta ett igen.

Men jag fick abstinens igår (herregud.. redan!).. Det kom krypandes, jag drabbades av rastlöshet. Kunde inte somna eller knappt tänka (det kändes som om jag var lite alkoholpåverkad)..
Och tillslut föll jag ner i en orolig sömn.. Och idag har jag ont i skallen!
Det kommer bli tufft, men jag är fast besluten att ge allt och lite till för att fixa det!

Nu blir det jobb mellan 7.30-16.00!


Gomorgon föresten!



Kommentarer
pelle

Man säger ju att om sockret "uppfunnits" idag, så skulle det troligen klassat som en drog. Själv är jag lite tveksam över den punkten, men ändå.

2009-11-18 @ 12:07:27
URL: http://pellespersonliga.se
Tanja

Creepy:O ja men d ska nog gå bra ändå

2009-11-19 @ 19:18:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0