Tio steg till inre utveckling

1. Jag inser att jag alltid har ett val
2. Jag använder det för att välja mina reaktioner & attityder till det som sker.
3. Jag accepterar mig själv helt och hållet.
4. Jag värderar & uppskattar mig själv.
5. Jag vårdar och tar hand om mig själv.
6. Jag sätter sunda gränser för mig själv och mot andra.
7. Jag ser till att göra saker som är roliga och får mig att må bra.
8. Jag bryr mig om andra och ser aktivt till att mina medmänniskor mår bra.
9. Jag kan ta emot gåvor, vänlighet och njuta av det.
10. Jag delar glädje med andra.

För att nå inre utveckling så måste vi tro på oss själva, ha tillit och våga ge oss in i det okända.
Dina drömmar är utmärkta vägvisare på vägen- Våga drömma stort för att skapa det liv du önskar.
Du påbörjar din väg för inre utveckling genom att ta reda på vad som ger dig och ditt liv tillfredställelse och glädje.
Det gäller både kort & långsiktigt.
Ju mer du lär känna dig själv & dina drömmar, desto mer ökar dina chanser för ett lyckligt liv
.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0