Ett matlagningstips för den "late"

Nu ska jag ger er ett riktigt bra matlagningstips som passar för den "late" i köket, alltså mig och säkert många av er!
För vem vill egentligen stå i köket när temperaturmätaren visar över 25 grader och t-shirten klibbar fast sig mot ryggen?
Nej, inte jag i allfall! Så nu ska jag tipsa alla er "fiskälskare" om en väldigt lätt och enkel fiskgratäng som mer eller mindre sköter sig själv (så du har en massa tid över för stekning i solen om du så önskar!)

Du börjar helt enkelt med att inhandla detta

En portion valfri fisk (denna Alaska Pollock som jag valde smakar riktigt bra !)
Sen handlar du också färdig Mix för just fiskgratäng.
Sen behöver du lite smör/margarin & vatten!


Sen är det bara att blanda ut mixbladningen med en 1/2 dl vatten och 50 g smör som du sedan placerar över fisken!
Efter det slänger du in formen i ugnen på 200 grader och har den inne i ca 55 min!

Jag älskar sallad av alla dess former! Denna är gjord på gurka, tomat, fetaost & avokado!
Riktigt enkelt & underbart gott!

Sen har du mat som räcker för cirka 2 portioner!
 I mitt fall fick jag två matlådor som är perfekt då jag jobbar hela helgen!

Lycka till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0