Dags att sluta fred med våra kroppar

Jag har bestämt mig, jag ska börja älska min kropp som den är och ser ut.
Det är ingen ide att tänka tankar "som jag är tjock, om jag går ner 10 kilo så kommer jag bli lycklig"
Jag ska sluta fred med min älskade kropp, det tog alldeles för många år innan jag kom till den insikten men bättre sent än aldrig sägs det.




Jag vill inte bli gammal och tänka tillbaka "varför var jag inte glad och stolt över mig själv och min fina kropp när jag var ung?
Vi har trots allt ett liv, en chans att älska oss själva för den vi är.
Idag tog jag beslutet att kasta ut min våg. Nu är det slut på vägningar.
Jag ska äta bra mat för att må bra och jag ska träna i syftet för att få mer energi.
Jag tar kontrollen över mig själv nu. Inga siffor ska få styra mig själv och mitt liv längre.




Med dessa bilder vill jag visa för mig själv och er att jag är vacker och min kropp är värd att både älskas och visas upp.
ÄNTLIGEN kom jag till den insikten. Kanske på grund av att jag änligen tog beslutet att skapa en blogg som ska ge både mig och i slutändan också er en annan syn på våra kroppar och idealet som råder i världen.




Kom ihåg tjejer och killar, vi duger som vi är. Om vi lär oss att älska oss själva som vi är så kommer också andra att göra det. Det är dags att sluta kämpa mot size zero, eller vad säger ni?
Jag är en stolt "38:a" och jag är vacker.
Genom att ändra synen på oss själva och syftet med våra liv kommer vi våga gå imot idealet tror jag.
Att leva, äta och träna för att må bra. Inte för att svälta oss själva och gå genom livet missnöjda.
För om vi lever med tankar som "om jag går ner ett par kilo så blir jag lycklig" så kommer vi komma till en återvändsgränd.
Vi kommer aldrig finna lyckan.
Både du och jag har ett val, att stanna upp här och nu och acceptera våra kroppar.
För vi har en kropp som bär oss, som gör att vi kan leva upp till våra drömmar. (resa, jobba etc)
Om vi accepterar oss själva kommer vi finna lyckan. Det är jag övertygad om.


Kom igen, det är dags attt kämpa och utplåna dagens ideal en gång för alla!



Kommentarer
- Hanna

Tack:)

2009-06-06 @ 18:14:42
URL: http://haze84.blogg.se/
Randy

Vilken bra insikt, du är jättesöt =)

2009-06-06 @ 19:12:49
URL: http://randys.se
FRIDA HJÄRTA KEVIN

Bra skrivet! :D

2009-06-06 @ 19:45:16
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Jessica

Du har så rätt! Jag har också kommit till den insikten för cirka ett år sen. Jag har också blivit stolt över mig själv och börjat strunta i allt som inte är "perfekt" på min kropp och mitt aniskte. Jag är fin ändå och ska få tycka det utan att bli nedtryckt av avundsjuka människor :0) Du är förresten jättevacker och har absolut inget att skämmas för, var stolt!

2009-06-08 @ 13:08:48
URL: http://jensaaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0