Hur löser ni "städkonflikter"??

Vilken morgon! Jag ställde klockan på halv åtta trots att jag egentligen jobbar kväll för att hinna städa och tvätta.
Jag satte fart så fort jag vaknade, det blev några tag med både dammsugare och skurmopp plus en massa dammning överallt. Jag har min "städdag" på måndagar, skönt att ha städat inför en ny vecka och så klart väldigt skönt att ha det "överstökat"
Efter all städning blev det tvättning (fyra fulla maskiner blev det allt som allt)
 Jag och Per har bestämt att jag sköter städning plus tvätt och Per betalar lite mer på hyran.
Det funkar bra, det löste många problem och konflikter!

Hur delar ni som är sambos upp fördelningen hemma?
Råkar ni ut för problem och konflikter på grund av städning och liknande?



Kommentarer
guzmania

Sv: Visst var den!



Usch, dessa städkonflikter är inte roliga!

2009-06-23 @ 18:58:50
URL: http://guzmania.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0