Från kaffe till te..



Så här ser min frulle ut idag, min "standard" gröt med gojibär, kanel, banan och solrosfrön!
Jag har bestämt mig för att minska ner på kaffet så nu blir det te istället på morgonen.
Till frullen har jag köpt en ny bok som jag strax ska lägga mig i soffan och läsa. Det kallar jag att unna sig lite "vardagslyx"
 

Teets hälsoeffekter

Ökar blodcirkulationen
Skänker tankeskärpa
Ger kroppen större motståndskraft gentemot en lång rad sjukdomar.
Påskyndar också kroppens syreupptagning.
Motverkar sommarhettan i en plågad kropp.
Rensar huden och bevarar ett ungdomligt utseende.
Minskar skadliga sekret från slemhinnorna.
Motverkar blodbrist.
Kan också motverka trötthet och värk i lemmar och leder.
Skapar en känsla av välbefinnande genom att eliminera trötthet och depressioner.
Hjälper till att bryta ned alkohol och andra skadliga substanser.


Kommentarer
Nightfall

borde också minska på kaffet känner jag :P

2009-06-24 @ 15:42:03
URL: http://nightfalls.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0