Tänka positivt-Lösningen på alla problem

Ibland känns allt hopplöst, både nuet och framtiden.
Allt känns förvirrande, skrämmande och ensamt.
Då finns det bara en sak som hjälper, att tänka positivt!
Det har jag gjort ikväll efter jobbet och det hjälpte.
För hur jag än vänder & vrider på saker så vet jag att det kommer att lösa sig.
Jag har så många fina människor som jag vet finns där om det krisar.
Även om jag ligger här ensam i våran säng, tänker på framtiden som är ett stort frågetecken så kan jag ändå inte låta bli att le och vara lycklig.
För även om mitt liv är en smula förvirrat så är jag ändå så glad och lycklig för att jag är jag och för att jag lever det liv jag gör.
Det är en av många saker jag inser när jag jobbar med svårt sjuka människor.


Mitt bästa tips för att bli lycklig när livet känns åt helvete
Tänk" det löser sig"
Se möjligheter.
Skratta och le!!
Lev efter talesättet "Det kan inte gå mer än åt helvete"


Kommentarer
Anders

Du är klok du Jenny ;)

Alexandra - VADFANSKAJAGHETA

så fin du e:D

2009-08-26 @ 15:28:14
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Petra

tack för sist!!! hoppas sambon mår bättre ialf att det inte var det du befarade :S Kram kram

2009-08-27 @ 09:33:30
URL: http://inredningstokig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny Pettersson

Mamma till sonen Malte 1 år. Radhusägare. Socionom. Kattägare till två ragdoll. Förlovad.

RSS 2.0